الأربعاء، 24 فبراير 2010

انا مش عبيط انا مواطن


اولا مش هكون عبيط ولا عمرى هكون
يا جماعه اللى بيقرالى وعاوز يقرالى لا زم يتوقع انى اسمى بمواطن
عايش معاهم على الكوكب وفى مصر
نفسى اشوف مصر مفيش يوم يعدى عليه من غير ما يكون زعلان
نفسى اشوف مصرى يعدى عليه يوم من غير ما يشتكى
نفسى اشوف مصرى يعدى عليه يوم من غير ما يركب موصلا ويسب ويلعن ام السواقين
نفسى اشوف مصرى يقول انا مش فقير
نفسى مصرى يقول انا فرحان لمده 50 يوم على الاقل
مش بيحصل ولو حصل فده يسمى بمجنون
وانا مجنون بافكارى لكن واعى للزمن وواعى للحياة
لو عاوزنى اكون عبيط فانا رافض لان اكون رافع الابتسامة الهابله
انا مش عبيط انا مواطن

هناك 3 تعليقات:

عايش... ولكن !!!! يقول...

كلنا فى الهوا سوا :)

أسمعنى شكراَ يقول...

أنتا دمااااااااااااااااااغ
ومش فيها فرااااااااااااااغ

واحد من العمال يقول...

السلام عليكم

كل إللى نفسك فيه حيتحقق إن شاء الله
لأن مصر بدأت فعلاً تصحى من النوم يامواطن وقول يارب .. متقول

ودمت بخير حال